Cele Zrównoważonego Rozwoju na spotkaniu Klubu GlobalnegoZdjęcie

22 listopada na spotkaniu klubu globalno - humanitarnego powstałego w naszej szkole we wrześniu, uczniowie dyskutowali na tematy związane z problemami rozwoju współczesnego świata oraz dowiadywali się jakie czynniki i w jaki sposób kształtują międzynarodowy rozwój. Uczniowie doszli do wniosku, że edukacja globalna powinna prowadzić do osobistego zaangażowania na rzecz walki z ubóstwem na świecie i włączenia się w proces budowania globalnego społeczeństwa opartego na zasadach solidarności, równości i współpracy. Próbowali znaleźć odpowiedź na pytanie, w jaki sposób kraje wzajemnie od siebie współzależą i co  jednostka może zrobić, aby świat uczynić lepszym. Zrozumieli, że przez współzależności rozumiemy wzajemne powiązania i przenikanie systemów kulturowych, środowiskowych, ekonomicznych, społecznych, politycznych i technologicznych. Młodzi ludzie powinni mieć możliwość decydowania o świecie, w którym będą żyć. Powinni mieć również wiedzę, co powinni zrobić, by budować lepszą przyszłość. Uczniowie dowiedzieli się o Milenijnych Celach Rozwoju(MCR), które  skupiały się na eliminacji ubóstwa, głodu i chorób, a także poznali nowe, Cel Zrównoważonego Rozwoju (CZR) wychodzące o wiele dalej. Dodają do znanych nam problemów zrównoważony rozwój, produkcję, konsumpcję i korzystanie ze środowiska, dostęp do energii oraz zmiany klimatu. 25 września 2015 r. w siedzibie ONZ 193 państwa określiły największe wyzwania dla świata na najbliższe 15 lat. W Nowym Jorku przyjęto 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, które mają nadać nowy kierunek walce z ubóstwem. Oznacza to, że po 2015 roku światowe wyzwania nie dotyczą tylko poprawy sytuacji w krajach najbiedniejszych, ale równie wielu reform w krajach rozwiniętych.ZdjęcieZdjęcieZdjęcie